Nötknäpparen på Operan och anafylaktisk chock

Gokväll!
Vi har varit och tittat på Nötknäpparen i Operan. Fantastisk bra föreställning måste jag säga! 
Men...
Ganska snabbt efter vi satt oss ner på vårt plats, Savannah började klia sitt ena öga. Sedan sa hon att det är nåt konstigt med hennes öga. Vi gick ut och tittade. Ena ögat var svullen, röd och irriterad. Hon hade redan Aerius i sig då vi alltid ger henne i förebyggande syfte när vi ska bort någonstans så jag funderade om det var dags för spruta eller räcker med 8 stycken Betapred?
Hon då var inte påverkad någon annanstans än i ögat så hoppades jag på att det räcker.
Hon drack den som en shot, min duktiga tjej😍
Sedan efter ett litet tag blev hon täppt i näsan, sedan nös hon några ggr, sedan började hon harkla också och då började jag bli skit nojjig...jag avvaktar tänkte jag och tack och lov verkade som att Betapredet började verka och slapp jag att ge henne Adrenalinsprutan!
Nu ligger hon bredvid mig och sover sött min lilla.(hon får sova bredvid mig inatt då känner jag mig lugnare så)
Jag visste inte att det redan räknas som anafylaktisk chock, men jag läste på och det var det.
Här:
http://www.astmaochallergilinjen.se/anafylaxi-anafylaktisk-chock/symtom/
Hon hade flera gånger förut och vid några tillfällen var vi tvungna att ge sprutan tyvärr😰
Det värsta är att hon säger att hon hatar sin allergi och att hon inte vill vara allergisk!
Det skär i mammahjärtat 😪
Jag önskar om jag skulle kunna ta över hennes allergi...
Nu ska jag försöka sova.
God natt!








Kommentera här: